maandag 8 oktober 2012

Dubbel op

Het was me al eerder opgevallen en ik dacht in eerste instantie dat het iets incidenteels was, de serie liep op z'n eind en de omroep wilde het wat versnellen en zond daarom dubbele afleveringen uit, zo dacht ik.
Ik kijk niet veel series, maar sommige sit-coms vind ik erg leuk, zoals "Cougar Town" en ook die serie werd 'versneld' er doorheen gejast met dubbele afleveringen, en dat was het nieuwe seizoen.

Ik ben er op gaan letten, het zijn de commerciƫle zenders en vooral Net 5 die er een gewoonte van hebben gemaakt om series in dubbele hoeveelheid over ons uit te storten, ook, of misschien wel juist, nieuwe series. De hernieuwde afleveringen van "Dallas" en nu aankomende week de nieuwe serie "Revenge" zijn met 2 afleveringen achter elkaar geprogrammeerd.

Reden voor mij om er niet eens aan te beginnen, sit coms zijn 25 minuten dus als dat achter elkaar wordt uitgezonden is het een uur, dat kan ik nog wel aan. Maar bovengenoemde series zijn 45 to 50 minuten dus zit je met een half uur reclame tussendoor op zo'n 2 uur.

Waarom is besloten om dit te doen? Willen de kijkers dit, of wordt het door hun strot geduwd? Ik kan me namelijk niet herinneren dat er vanuit de bevolking vraag naar is geweest. Is er onderzoek naar gedaan? Willen de reclamemensen dit? Kortom, wie heeft hier het meeste voordeel van? Zoals gezegd, ik haak bij voorbaat al af, too much is too much.

1 opmerking: