dinsdag 9 augustus 2011

Reclameh##r

Al zolang er reclame bestaat verlenen verkopen bekende Nederlanders hun bekendheid aan een bepaald merk. Voor niet geringe bedragen zien/zagen we Martine Bijl bij Hak, Johnny en Rijk bij C&A, Riek Schagen als Saartje met Sorbo producten, Tineke Schouten bij C1000, en ga zo maar door.

Het mes snijdt aan 2 kanten het bedrijf ziet hun merknaam gekoppeld aan een geliefde bekendheid meer omzet genereren, en de bekendheid kan weer enkele tienduizenden Euries op de bankrekening bijschrijven of bij monde van Martine Bijl kwam er een vrachtwagen vol met conserven van Hak haar erf op rijden. De kracht zit 'm er ook in dat het merk én de BNer door de argeloze consument aan elkaar gekoppeld worden

Heel anders is dat bij Irene Moors, vandeweek zag ik haar wéér in één of andere reclame voorbijgaan, na
Eijerkamp meubels, NTI Cursussen, Robijn, Mora, Kindertelefoon, WNF, Leen Bakker en Liga is het voor  haar waarschijnlijk beter verdienen in de reclame dan bij haar werk als presentatrice.
De vraag die bij me oprijst is: Wat als de lijst van verschillende reclames waarin je als BNer te zien bent langer wordt dan de lijst van programma's? Moet je je dan heel diep gaan schamen?

2 opmerkingen: