zondag 25 mei 2014

De engel is gekomen

Wat mensen kunnen op, bijvoorbeeld, artistiek gebied, daar kan ik erg van genieten en ze er om bewonderen. Ze vervolgens op een voetstuk plaatsen vind ik meer iets voor tieners, het zijn in mijn ogen gewoon mensen met een bijzondere gave waar ze hun werk van hebben gemaakt. Maar heel soms zie je iemand die je zo raakt dat het is of deze persoon uit de hemel is neergedaald met een boodschap, dat heb ik steeds als ik de kleine nu 16 jarige Malala Yousafzai zie, wat een fantastische krachtige persoonlijkheid heeft dit meisje. Zelfs de zichzelf stoer vindende zeer gewelddadige mannen van de Taliban zijn bang voor haar alleen om dat ze educatie voor meisjes onder de aandacht brengt, reden ook dat er een aanslag op haar leven is gepleegd op 9 oktober 2012, welke zij wonder boven wonder heeft overleefd.

Gisteren was ze in Nederland om na wereldwijd al vele nominaties en prijzen in ontvangst te hebben genomen de Four Freedom Award voor Vrijwaring van Vrees te krijgen. De aanslag op haar leven heeft haar alleen maar gesterkt in het doorzetten van haar missie, scholing voor alle kinderen. In een prachtige speech benadrukte ze nog maar eens hoe belangrijk dat recht voor ieder kind is: "Ik had destijds twee keuzes, zwijgen en vermoord worden of mijn mond open doen en dan vermoord worden". Onder de toehoorders o.a. koning en koningin, leden van de koninklijke familie en de minister president.

Dit meisje staat voor mij op een metershoog voetstuk.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten