dinsdag 27 mei 2014

Update

Het viel me op dat ik ineens weer gewoon over straat kon lopen zonder dat mensen mij aanspraken. Selfies werden niet meer gemaakt waarop ik 'per ongeluk' in de achtergrond te zien was. In restaurants kreeg ik bij binnenkomst niet meer automatisch het beste tafeltje. In de metro keken mensen niet meer op uit hun Metro, richting mij, weer in hun Metro, opnieuw richting mij. Het was duidelijk, hier was iets aan de hand.

Sinds een paar jaar mag ik in de Metrokrant mijn mening geven over stellingen die zij voorleggen, en regelmatig wordt dat ook geplaatst, en al die tijd heeft er een fotootje van mij naast de mening gestaan, al die jaren hetzelfde fotootje, en dat werkt op een gegeven moment niet meer, zoals wel blijkt uit het begin van dit blogje. Ik heb de redactie gevraagd een ander, recenter fotootje voortaan bij de publicaties af te drukken, en gisteren gebeurde dat voor de eerste keer.

Dat ik nu binnenkort weer niet meer zonder zonnebril op over straat kan is een kleine prijs die ik daarvoor betaal, want ik vind dat de Metrolezer recht heeft op een goed beeld van de leden van het meningenpanel, wiens doordachte en genuanceerde mening zij mogen overnemen dan wel als discussiepunt bij de koffieautomaat kunnen aandragen mocht het gesprek daar niet op gang kunnen komen.
Alle invitaties voor de diverse RTL 4 spelletjesprogramma's heb ik echter van de hand gewezen, als parttime meningengever moet ik natuurlijk wel mijn geloofwaardigheid behouden.

De oude 

De nieuwe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten