woensdag 28 mei 2014

Het nieuwe seizoen

Mei is de maand waarin de brochures van de theaters weer uitkomen voor het aankomende seizoen. Een heerlijk moment om weer uit te mogen zoeken waar we, (theater) vriend Harry en ik, graag heen willen. Meestal komt het hier op neer dat ik wat voorstellingen uitzoek en die aan Harry voorleg die dan bijna altijd overal enthousiast over is. Ik vind dat hij dan ook even een blik moet werpen op het aangebodene, want misschien heb ik wel iets over het hoofd gezien wat hij heel leuk vindt, zodat we dat alsnog aan de verlanglijst kunnen toevoegen.

Ons theater bezoek concentreert zich op 3 theaters, de beide Luxor theaters in Rotterdam en het Isala theater in Capelle aan den IJssel. Meestal zijn de hoeveelheid voorstellingen fifty fifty, maar dit jaar zitten we eigenlijk uitsluitend in het Isala, met 1 voorstelling in het grote Luxor en als de studenten van Codarts weer een Showcase presenteren in het voorjaar van 2015 ook nog een keer in het dan verbouwde oude Luxor theater.

De oorzaak hiervan ligt ten eerste aan het feit dat Isala eerder was met hun speellijsten en ik er ook eerder kon bestellen, daarnaast wordt het oude Luxor tot en met december verbouwt zodat er vanzelfsprekend minder voorstellingen zijn. We hebben weer heerlijke avonden om naar uit te zien, toneel, musical, muziek, show en cabaret. Gisteren de kaartjes ontvangen van Isala en vrijdag aanstaande kan ik de kaartjes bestellen bij het Luxor. De eerste voorstelling hebben we in oktober, dus laat ons eerst genieten van een heerlijke zomer!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten