Folders, ik ben er dol op! Hoe anders kom ik er achter dat er dingen zijn waar ik niet zonder kan? En, nog belangrijker in deze desperate tijden, welke aanbiedingen zijn er van producten die ik altijd gebruik, zodat ik die voordeliger in kan slaan? Dat kan hoog oplopen, een aantal weken geleden had ik voor ruim € 50,- korting bij Kruitvat door gewoon spullen te kopen die ik normaal ook koop alleen nu veel voordeliger.
Ik heb dan ook geen Nee/Nee (geen ongeadresseerd reclamedrukwerk/geen huis aan huis bladen) of Nee/Ja (geen ongeadresseerd reclamedrukwerk/wel huis aan huis balden) sticker op de brievenbus, ik neem de folders graag door, de huis aan huis bladen zou ik zonder kunnen, maar zo'n sticker is er niet, wil je geen huis aan huis bladen, mag je ook geen reclamedrukwerk. Raar, maar ik kan er mee leven, ik gooi ze meteen bij het oud papier.
Grappig zijn de mensen die één van de twee stickers op hun brievenbus hebben maar vervolgens wel klagen dat ze geen kortingstickertjes hebben ontvangen van winkels. Ze nemen die teleurstelling niet als een gevolg van hun eigen keuzes, maar ventileren op hoge toon hun verontwaardiging. Waarschijnlijk zijn dit dezelfde mensen die niet aan die infantiele Postcodeloterij meedoen, maar wel overstuur raken als hun straat in de prijzen valt en zij als gevolg van hun keuze dus niet. Ik mag het bekende gezegde dan ook graag omdraaien: 'Heel veel menselijks is mij vreemd'.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten