Omdat ik Matthijs van Nieuwkerk niet echt trek kijk ik nooit naar het succesvolle VARA programma "De Wereld Draait Door". De wijze waarop hij zichzelf nadrukkelijk met het opgeheven linkse VARA vingertje in de gesprekken profileert ergert me alleen maar.
Zo nu en dan gebeurt er iets in de live uitzending wat het nieuws haalt, zodat ook nietkijkers met het programma geconfronteerd worden. Vandeweek was er een ludieke actie van, bleek achteraf, puberdeodorantmerk Axe, waarbij stelletjes gingen zoenen.
Axe maakt al jaren leuke over-de-top-reclame waarbij de boodschap, vooral visueel, is dat als je eenmaal Axe opspuit je de meiden van je af moet slaan. Van sluikreclame is geen sprake omdat nergens het merk wordt genoemd ook niet achteraf. Een geslaagde flashmob dus waar je hartelijk om kan lachen.
Zo niet in de verzuurde DWDD burelen, eindredacteur Dieuwke Wynia twitterde er over: "Stinkgasten gister in publiek bij DWDD krijgen schadeclaim". "Axe
stinkt." De lieve schat vestigt nu zélf de aandacht op het merk.
De vraag is dus welke schade heeft DWDD hierdoor geleden, Axe heeft ook na de uitzending geen persbericht gestuurd, het is bij monde van Wynia dat de merknaam Axe wordt genoemd.
Een lastige zaak om schade op te verhalen volgens mij.
Nou, dan mogen de heren en dames van Axe wel eens een grote bos bloemen naar de eindredacteur zenden. Of een busje Axe..
BeantwoordenVerwijderen