Dat de mensheid algemeen gezien de weg een beetje kwijt is komt in deze tijd met wat men allemaal op het het wereld wijde web plempt pijnlijk duidelijk naar voren, ook de keuzes voor enge types als leiders van het land zoals o.a. in Amerika en nu aanstonds in Brazilië lijkt aan te geven dat de mens bezig is zichzelf op te heffen, en misschien is het daar ook wel de tijd voor. Naast die keuzes, een volk krijgt natuurlijk de leiders die het verdient, mag ik me graag verwonderen over de wat kleinere triviale zaken in het leven.
Zo is er een groep mensen die niet graag meer winkelen, en vanachter hun computer van alles online bestellen. Vooral kleding is een geliefd artikel, want mensen hebben geen zin om de deur uit te moeten om naar een winkel te gaan, en godbetert de uitgezochte kleding te moeten passen in zo'n pashokje. De gruwel! Nou prima toch, als de mogelijkheid er is dat te omzeilen, en je wordt daar gelukkig van, alleen maar fijn.
Maar nu heeft koeriersbedrijf DHL het volgende bedacht: op diverse 'exclusieve' servicepunten van het bedrijf zijn pashokjes geplaatst om online bestelde kleding die men daar ophaalt te kunnen passen, zodat je het meteen kunt retourneren als het niet bevalt. Wat een briljant idee! Vóórdat je kleding aanschaft, de mogelijkheid bieden om te kunnen passen. Dat nooit iemand op dat idee is gekomen.
Ik kan daar heel vrolijk van worden. Mensen die niet willen winkelen vanwege o.a. het passen in pashokjes en het daarom online bestellen, zouden dan wel willen passen in de pashokjes van DHL. Deborah en Priscilla uit Rotterdam vinden het desalniettemin fantastisch: "Gezellig, is het net winkelen zonder dat je in de stad moet lopen te lopen." Zoals ik al zei de mensheid is de weg kwijt, om niet te zeggen dat we collectief volslagen gek aan het worden zijn.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten