dinsdag 13 augustus 2024

Mother of the bride

Ik heb me altijd verbonden gevoeld met de actrice Brooke Shields, nee ik heb haar nooit ontmoet, maar zij en ik delen hetzelfde geboortejaar en dat voelt als een connectie. Daarnaast is ze van kinds af aan door haar streberige moeder voor de camera gesleept eerst als model en later als actrice. Mijn eerste kennismaking was de film 'Blue Lagoon' uitgebracht in het jaar dat Brooke en ik 15 jaar werden. Ik vond het een geweldige film, of dat mede komt door haar tegenspeler Christopher Atkins? Misschien. Maar sinds die tijd vind ik het leuk iets over haar te lezen of van haar te zien. 

Het is niet zo dat ik álles wat ze heeft gemaakt heb gezien, en dat is in de loop van de tijd nogal wat, maar soms popt ze ineens op in een tv-serie in een gastrol, zoals in 'Friends' of 'That 70's Show'. Vanaf 1996 t/m 2000 speelde ze de hoofdrol in een eigen tv-serie 'Suddenly Susan', daarin kon ze haar komische kant laten zien en ik heb daar erg van genoten, zeker die aflevering waarin Christopher Atkins een gastrol had en er constante verwijzingen waren naar hun film van jaren geleden. 

Zondag zag ik dat er op Netflix een film stond, 'Mother Of The Bride' met Brooke die een moeder (Lana) speelt wiens dochter (Emma) aankondigt te gaan trouwen en wel in Thailand. Eenmaal daar aangekomen blijkt de vader van de bruidegom de grote liefde te zijn geweest van Lana. U begrijpt een romcom, waarvan bij begin al duidelijk is hoe het verhaal zich zal ontwikkelen. Maar de mooie beelden ter plaatse en Brooke's sublieme komisch acteertalent maakt het een lekkere ongecompliceerde film om te zien. Ik heb een aantal keer hardop gelachen. Brooke en ik, het blijkt een 'verbintenis' die een leven lang meegaat. Ik raad u de film aan, hoor. 


Brooke met haar filmdochter Emma (Miranda Cosgrove)

Brooke met haar filmliefde van toen Will (Benjamin Bratt)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten