In de reclame zag je iedereen van jong tot oud de crème gebruiken. Die reclame heb ik niet gevonden, maar wel een Duitse reclame, het was per slot een Duits merk, waarin het deuntje in het Duits wordt gezongen. U ziet het onderaan de blog. De advertentiecampagne in de jaren zeventig was de eerste die naakte huid vertoonde om te benadrukken dat de crème voor het hele lichaam was. De oranje plastic pot waar de crème inzat moest moderniteit uitstralen, en dat deed het, oranje was dé kleur in de jaren zeventig. 21 was ook niet zomaar gekozen, het was destijds de leeftijd waarop men voor de wet volwassen was. Verder moest het weergeven dat de crème voor jong en oud was en voor de hele familie.
Ik kan me vaagjes herinneren dat wij thuis ook wel eens een pot Crème 21 hebben gehad. Halverwege de jaren tachtig werd de productie gestaakt wegens tegenvallende verkopen. Als u online kijkt ziet u dat de crème nog steeds te koop is en de kleur oranje immer nog prominent aanwezig is. Dit komt omdat in 2003 Antje Willems-Stickel de naam Crème 21 kocht en het nieuw leven inblies. In 2019 kocht Emami, een cosmeticabedrijf uit India, het en zij produceren nu Crème 21 producten.
Of dit nu nog zou kunnen.... |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten