zondag 13 oktober 2024

Jofel

Het was weer eens tijd om even fijn bij te kletsen met malkander, zodat we in onze agenda's hadden gezet dat Remco en Pieter naar ons zouden komen in het Capelse. We hebben bij mij lekker koffie en daarna een wijntje gedronken om ons zo rond half zeven te begeven naar de IJssel waarlangs restaurant Jofel is gevestigd. Ik had er van de zomer al eens gedineerd met vriend Jan-Willem, buiten op het terras, en het eten was zeer goed bevallen, zodat ik hen vol overgave kon meenemen naar dit etablissement.

Ik had er toen niet zo opgelet, maar ook binnen hangt er een geweldig leuke sfeer, het voelde meteen heel cozy aan. Gezellig personeel en, zoals ik al vermeldde, heerlijk eten. Het wordt tevens op een oogstrelende wijze geserveerd. Het zijn ook geen alledaagse en doorsnee gerechten maar met net even dat beetje meer. En is er iets heel gangbaars, zoals het dessert wat Pieter had gekozen, dame blanche, dan wordt dat op zo'n unieke wijze geserveerd dat het meteen weer heel bijzonder is. Het dessert heet dan ook dame blanche 2.0.

Vanzelfsprekend hadden we gereserveerd, en dat is ook nodig, want het restaurant was helemaal vol. Er komt een leuk publiek, het is niet heel erg budget, maar ook niet heel expensive, het is bovenal een heel leuke en lekkere ervaring. 

Ik kan me zo voorstellen dat u ook wel benieuwd bent naar Jofel. Als u hier klikt ziet u dat er verschillende vestigingen zijn, naast Capelle ook in Vlaardingen, Prinsenland, Zoetermeer en Bleiswijk. 

Ik (wij) gaan gaan in ieder geval zeker terug. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten