Van de week was er iets onduidelijk op mijn afrekening van Eneco, dus had ik er een mailtje aan gewaagd. In plaats van een mailtje terug werd ik gebeld door een vriendelijke dame van Eneco die mij helder en duidelijk uitlegde hoe het precies zat. Nadat zij zich ervan had overtuigd dat ik het allemaal begreep ging ze verder met: "Mag ik u nog even iets vragen, heeft u even tijd?" Ik antwoordde dat ik naar mijn werk moest (wat ook zo was) omdat ik voorvoelde waar dit heen zou gaan.
Gisteren kwam ik thuis en zag op het modem van KPN dat het internetlampje op rood stond, rood is nooit een goed teken, en bovendien was het lampje van de TV helemaal niet aan. Stekker er in en eruit, opnieuw opstarten, het bleef zo. Nu kun je op een bepaalde website van KPN kijken of er misschien storing zit in de buurt, maar zonder internet kan dat niet, dus ik het telefoonnummer opgezocht. Ik werd door een heel menu geloodst en ik moest ook mijn postcode intoetsen om te controleren of er misschien een storing bekend was, dat was niet zo, dus kreeg ik een vriendelijke man aan de telefoon. Ik vertelde wat er loos was en wat ik zelf al had ondernomen, hij ging ook even kijken en na een paar minuten bleek dat er wel degelijk storing was in de buurt, maar die was zo nieuw dat het nog niet gemeld was.
Ik ben altijd blij als er een buurtstoring is, dan ligt het namelijk niet aan mij, en zorgt KPN er weer voor dat het goed komt. Nu was ik gisteren net uit m'n werk en wilde nog gaan sporten en was er niet helemaal bij met mijn hoofd, dus toen hij begon met: "Mag ik u nog even een tip geven", had ik niet de tegenwoordigheid van geest om te zeggen dat ik geen tijd had, dus begon hij of ik er wel eens over na had gedacht om mijn mobiele telefoon óók van KPN te nemen, en hij noemde er allerlei voordelen bij op, waaronder gratis "Champions League" op tv. Dat vind ik wel weer grappig omdat er waarschijnlijk onderzoek naar is gedaan dat 95% van de mensen gevoelig is voor alles wat met voetbal te maken heeft, en ik tot die andere 5% behoor. Kortom, daar waar ik het bij Eneco voor was, luisterde ik nu tot ik een een goed moment hoorde om hem vriendelijk doch beslist af te kappen. Met een 'nou daar zal ik es over nadenken' wenste ik hem goedenavond.
Lieve mensen van bedrijven die ik mail met een vraag, mail mij gewoon het antwoord terug, en als jullie dan toch liever bellen, vooruit, ik ben de beroerdste niet, maar probeer mij dan niet iets aan te bieden, en dat laatste geldt ook voor bedrijven die ik zelf bel met een vraag, ik hoef alleen een antwoord of een oplossing, als ik iets nodig heb van jullie dan kom ik daar zelf wel mee. Niet meer doen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten