Snel en vriendelijk werd ik te woord gestaan, de jongeman ging vanaf een afstand aan de slag, maar kwam ook niet echt ver. Ik mocht met een ontvouwde paperclip het resetknopje indrukken, het modem startte opnieuw op maar ook dat hielp niet. Er zou een monteur langs moeten komen en dat kon meteen 's middags al tussen drie en vijf uur. De jongeman vertelde dat het in principe gratis was, maar, en hij zei er uitdrukkelijk bij dat hij het móest zeggen en ervan uitging dat het bij mij niet het geval was, dat als ik de Experia Box had 'mishandeld' er wel degelijk kosten aan verbonden zouden zijn. Ik schoot in de lach. Hoe mishandel je een zo'n modem? Je ontvangt 'm doet de stekkertjes er in, sluit 'm aan en klaar. Je doet er nooit meer wat mee dan even afstoffen. Misschien hebben er ooit klanten mee gevoetbald of iets dergelijks. Je weet maar nooit.
Om half vier ging de bel en kwam de monteur, toen ik de buitendeur opendeed kwam hij aanlopen op de galerij en riep: "Ik snap meteen waarom je geen internet hebt." Hij wees naar de ravage voor mijn deur en de mannen die in een kuil daarvan bezig waren. Het was weer eens zover. Was er eerst vorig jaar door mijn gasleiding geboord, nu waren door, ik denk een graafmachine, de kabels kapot getrokken. Tóch nog mishandeling dus. De vriendelijke jongen zei dat zijn collega's bezig waren de kabels weer te herstellen, hij kwam toch binnen om in overleg te treden met zijn opdrachtgever voor deze case. Inmiddels waren er al meer klachten uit de straat gekomen en kon er door zijn vaststelling nu teruggekoppeld worden waar het aan lag en dat er al aan herstel werd gewerkt.
Ik was nadien onderweg en kreeg van KPN een keurig sms-je met de mededeling dat de stroring was verholpen en indien ik toch nog problemen ondervond ik met een speciale toegangscode kon bellen.
Maar alles deed het gewoon weer.
Hier wordt hard gewerkt om de kabels weer in orde te krijgen. |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten