Ik merk wel vaker dat de wereld eigenlijk is ingericht op mensen die niet werken en op afroep klaar kunnen/moeten staan voor allerhande zaken. Dat was zo met het hele duurzaam wonen project en ik merkte het gisteravond weer toen ik thuis kwam en in de brievenbus een kaart vond van het transportbedrijf waarmee de gordijnen blijkbaar aan mij worden geleverd. Ik had tot dat moment verwacht dat het met PostNL of misschien met DHL geleverd zou worden, maar neen. Dit, voor mij niet bekende, transportbedrijf had tevergeefs bij mij aan de deur gestaan en op het kaartje stond dat ik binnen vijf werkdagen een nieuwe bezorgdatum moest afspreken, na die tijd zou mijn zending retour afzender gaan. Onder geen beding kon het pakketje bij buren worden afgegeven.
Bangheid overvalt me dan van zulke ferme taal en met mijn jas nog aan heb ik trillend gelezen wat er van mij verlangd werd. Nou, dat viel uiteindelijk mee, ik kon via hun website een nieuwe bezorgdatum afspreken en aangezien ik donderdag vrij ben heb ik dat aangegeven en nu zullen de gordijntjes donderdag, Deo volente, worden geleverd. Een tijd konden ze nu nog niet geven, maar ook dat kan ik vanaf die ochtend op hun website zien.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten