zondag 3 maart 2024

Toen was geluk... #149

Opeens waren ze er in de jaren zeventig, lavalampen. Ik vond ze geweldig, Wij hadden er geen, maar bij mensen die er wel één hadden kon ik daar in vervoering naar kijken. Mijn liefde voor kleuren zat er toen al in. 

De lavalamp werd al in 1963 uitgevonden door de oprichter van het Britse verlichtingsbedrijf Mathmos, Edward Craven Walker, maar echt populair werd de lamp pas in de jaren zeventig. Ik kan me met name die met glitters herinneren maar ook die met stijgende en dalende gekleurde 'klodders'. Fascinerend. 

Ze zijn er nog steeds en eigenlijk vind ik dat ik er een moet, maar wel een die het jaren zeventig gevoel geeft of zelfs uit die tijd afkomstig is. Er is geen haast bij, maar ik zal mijn ogen eens de kost geven. Ik vind dit wel een item dat ik 'in het echt' gezien moet hebben en niet van een plaatje in een internetwinkel bestel. Ik hou u op de hoogte mocht ik t.z.t. een lavalamp hebben aangeschaft. 

Ik vind deze niet heel mooi, maar het geeft in indruk. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten