zondag 17 april 2011

Mon arbre à Paris

Drie keer ben ik in Parijs geweest, en alle drie de keren heb ik het Île de la Cité bezocht en met name Square du Vert-Galant, het miniparkje op de punt van het eiland.
Op het uiterste puntje staat een boom, waar we terloops een foto gemaakt hebben tijdens m'n eerste bezoek in 1975.
Ik herinnerde me dat nog toen ik in 1990 met mijn liefde van die tijd voor de tweede keer Parijs bezocht en we op onze wandeling wederom in het parkje belanden. Ik vond het een foto waard.
In 1998 zocht ik mon amant du moment op in Parijs en zijn we doelbewust naar Square du Vert-Galant gegaan om de door mij omgedoopte "mon arbre" op te zoeken voor een derde fotomoment.
Het spreekt voor zich dat mocht ik nog eens in Parijs komen, ik zeker weer naar die voor mij historische plek zal gaan.
1975
1990
1998

2 opmerkingen: