Ruim een maand geleden vond ik dat ik maar eens moest gaan melden bij de woningbouwvereniging dat het water aan de onderkant van het fonteintje in het toilet niet doorloopt en eruit gulpt. Het is niet iets groots (denk ik dan) maar het moet wel verholpen worden, per slot van rekening wordt het hebben van een fonteintje in het toilet meegenomen in de puntentelling van de waarde van het huis, wat dan weer resulteert in de hoogte van de huur die gevraagd kan worden.
Daartoe dienen wij tegenwoordig in een app een melding te doen. Ik heb dat gedaan en vervolgens gebeurde er niets. Of nee, dat is niet waar, ik kreeg na een week een tevredenheidsonderzoek. Een enquête over hoe ik de behandeling van het reparatieverzoek had ervaren. Was er goed op gereageerd, waren de mensen die het kwamen maken wel vriendelijk en leverden ze goed werk af. Ik heb nog even gewacht, maar heb toen met sardonisch genoegen de enquête ingevuld, toen ik nog steeds niets over het verhelpen van het euvel had vernomen.
Ik ging ervan uit dat die enquête dan op z'n minst iets in beweging zou gaan zetten. Hoe naïef was ik. Nu zo'n anderhalve maand later heb ik de bewonersconsulent maar even persoonlijk een mailtje gestuurd en daarin fijntjes aangestipt wat er drie jaar geleden is gebeurd toen zij ook niet adequaat hadden gereageerd op een lekkage. Dat de woningbouw daardoor een hele nieuwe badkamer moesten installeren, plafonds, vloeren en muren moesten repareren en zelfs een hele nieuwe muur moesten plaatsen tussen bad- en slaapkamer. Lezers van mijn blog uit die tijd kunnen het zich wellicht nog wel herinneren. De Grote Lekkage van 2021.
Per omgaande werd er gereageerd, het verzoek was er waarschijnlijk 'tussendoor geglipt', maar ze zou het doorzetten naar de loodgieter en die ging contact met mij opnemen. Die weg ken ik en die gaat als volgt: er wordt geen contact opgenomen, ze staan gewoon onaangekondigd voor de deur en als je geluk hebt ben je thuis en anders ligt er een briefje in de bus of je contact op wilt nemen met hén. Gisteren lag dat briefje in mijn bus, ze waren aan de deur geweest, maar ik werk zo nu en dan, dus heb ik gebeld. Vandaag kunnen ze niet, maandag ook niet, zodat ze maandag 11 november komen. Prima, het is geen groot iets (nogmaals, denk ik dan) en ik gebruik het fonteintje ook niet, ik was mijn handen in de keuken met warm water, maar bezoek maakt er wel gebruik van. Voor hetzelfde geld moet het hele toilet worden ontmanteld om het te verhelpen omdat het ergens diep in de grond zit, dat was bij de badkamer ook zo. Ik wacht het af.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten