zaterdag 27 juli 2019

Panda

Al sinds ik op de lagere school zat is de panda een bedreigde diersoort, maar zoveel jaren later is ie er gelukkig nog steeds. Zoveel jaar zie ik niet in het verschiet voor mp3panda.com, waar ik al bijna tien jaar klant ben. Het is een site waar je tegen betaling muziek kan downloaden. Ik weet dat het ook gratis kan, maar u en ik werken ook niet voor niets, dus componisten, tekstschrijvers en artiesten ook niet. Ik betaal gewoon voor hun werk.

Middels je creditcard zet je tegoed op je account zodat je daar de uitgezochte muziek mee kan betalen. Ik ben geen grootverbruiker, want ik behoor tot die tien Nederlanders die nog steeds cd's kopen. Maar toch betrek ik ook muziek van mp3Panda. Mijn account was gereduceerd tot $0,59, zodat ik deze weer eens wilde aanvullen, na alles te hebben ingevuld kreeg ik als antwoord: declined. Declined! Als oorzaak werd gewezen op het feit dat ik het misschien wel niet goed had ingevuld. Nou, ik ben niet uit de poppenkast gevallen, ik betaal heus wel meer met mijn creditcard. Maar goed ik heb het een aantal keer geprobeerd, maar het werd steeds geweigerd.

Het probleem voorgelegd bij customer service, waarop ik hetzelfde antwoord kreeg, ik zou het wel eens verkeerd hebben kunnen invullen, en misschien stond mijn creditcardcompany wel niet toe dat ik...enz. Nu had ik die ook al verwittigd, maar met mijn creditcard en de company is niets mis. Nog een aantal keer geprobeerd, maar nee hoor, ik mag daar niets op mijn al bestaande (!) account van zo'n tien jaar zetten. Bovendien betaal ik het al die jaren al zo. Wederom customer service benaderd met dat mijn creditcard goed is en dat ik alles goed invul toen kreeg ik dit als antwoord:

We change sometimes our payment systems so probably our current system doesn't accept your payment. We can recommend you to try later.

Zou je nu niet omvallen? Wat is dat voor systeem? Hoezo doe je dat bij klanten die vanaf 2010 zaken met je doen? Nee, de aloude pandabeer zal het langer, veel langer, uithouden dan mp3panda.com, die op deze bijzondere wijze met klanten menen te moeten omgaan. #nietgeschikt.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten