maandag 10 augustus 2020

Verkoeling

Het mag onderhand bekend zijn, ik ben niet iemand voor veel zon en warme temperaturen, boze tongen beweren dat het mijn ijskoude vampierenhart is dat daar aan ten grondslag ligt. Ik ontken noch bevestig dat, maar hul me in mysterieus zwijgen met een minzaam glimlachje op mijn lippen. Feit is dat ik dagen met temperaturen als die van afgelopen week, en nog steeds voortdurend, voor een gedeelte comateus doorbreng, ik ben er wel en functioneer, maar meer uit zombie-achtige gewoonte dan dat ik er echt bewust van ben. Ik verblijf zoveel mogelijk in huis en pas als het echt niet anders kan vertoon ik me buiten waar ik van schaduwplek naar schaduwplek manoeuvreer. Het enige voordeel voor mij is dat ik slaap als een roos als het bloedverziekend heet is, ik stap in bed doe mijn ogen dicht en slaap heel, heel diep. Gelijk een vampier, ja. 

Ik zoek zoveel mogelijk verkoeling ook in eten en drinken, dus toen ik in de folder van Lidl een aanbieding van citroenijsjes zag staan was mijn interesse gewekt. Alleen las ik dat het stokje bij deze ijsjes een staafje drop is. Citroen en drop, jawadde! Maar ik ben niemand als ik niet een uitdaging aan durf te gaan, dus heb ik ze gekocht. Nou, ik kan u vertellen een weldaad dat citroenijsje, de heerlijke frisheid van lemon voelde als balsem voor mijn verhitte mond en keel, maar ja, als je daarna het dropstaafje opeet vraagt je mond weer om een citroenijsje voor verkoeling.

Dat is een complot mensen! In de wereld gezet door de regering, de Koninklijke Familie en de rijken der aarde om via deze citroenijsjes macht over ons denken en doen te krijgen. Grote denkers als Willem Engel, Frans Frederiks, Doutzen Kroes en Janet Ossebaard geloven ook in complottheorieën betreffende het coronavirus en 5G-netwerken in de wereld gezet door de boven ons gestelden om ons tot willoze objecten te maken en ik wil daar deze citroenijsjes met dropstaafjes-indoctrinatie aan toevoegen. 

Want na het eerste pakje ijsjes heb ik een tweede gekocht en omdat er duidelijk bij stond 'op=op', (manipulatietechniek!) wilde ik van de week nog twee pakjes kopen, gewend als ik ben aan iedere avond een citroenijsje, maar ze waren op! Op! 

Ik ben niet hysterisch krijsend op de supermarktvloer ineen gezegen, mijn tijdelijke zombiegesteldheid belette dat, dus op mij heeft het beoogde effect van verslaving niet gewerkt. Hoewel, heb ik het hele diepvriesvak twee keer van begin tot eind minutieus bekeken om er zeker van te zijn dat ze écht op waren? Misschien. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten