woensdag 4 mei 2011

Dik Trom

Eind vorig jaar zag ik in de bioscoop een preview van de film Dik Trom. Het leek me een leuke film, maar een bioscoop vol ouders met kinderen trek ik niet dus heb ik gewacht tot ie op DVD uit kwam.
In niets lijkt deze film op de eerdere verfilmingen van de boeken van C.J. Kieviet
Het is een nieuw verhaal, het enige wat nog authentiek is, is de zin "Het is een bijzonder kind en dat is ie".


De film is min of meer naar deze tijd gehaald en zeer kleurrijk, mijn favoriete actrice Eva van der Gucht speelt moeder Trom en de jonge Michael Nierse zet een goede, hartverwarmende Dik Trom neer. Het is natuurlijk een kinderfilm dus zit er een simpele verhaallijn in, maar wel heel leuk gespeeld en in beeld gebracht, ook voor volwassenen zitten er leuke dingen in, wat te denken van dieetgoeroe Sonja Slager met haar hond Atkins. Niet alle kinderrollen worden even overtuigend gespeeld, maar overall is het een hele vermakelijke film die zeker de moeite waard is!

1 opmerking: