woensdag 29 juni 2011

Marjon van Royen

Als vaste kijker van het NOS Journaal komt ze regelmatig mijn huiskamer binnen; Marjon van Royen correspondent in Latijns Amerika. Ik vind haar een bijzondere vrouw, buiten haar enorme staat van dienst, vind ik haar manier van berichtgeving heel goed, tussen en vanuit de mensen. Zo doet ze interviews in de 'gevaarlijkste stad ter wereld' Ciudad Juarez, praat met drugscriminelen in de sloppenwijken van Rio de Janeiro, maar verslaat ze ook de nieuwste nagellakrage in Brazilië. En haar verschijning is net even anders dan de meeste correspondenten, keurig in de make up, moderne kleding, hippe sjaaltjes of hoedjes op haar hoofd, niet te missen oorbellen en rinkelende sierraden.
Topvrouw!

1 opmerking:

  1. Ik heb nooit zo op haar gelet wanneer ze in beeld was, maar wat me altijd wel opviel is dat ze een goede (no nonsense) verslaggeefster is.

    BeantwoordenVerwijderen