donderdag 14 juli 2011

Can I see you in the kitchen?

In Amerikaanse series en speelfilms komt regelmatig de vraag voor: "Can I see you in the kitchen?"
De situatie is dan meestal zo dat een personage een ander personage iets wil vertellen/de mantel wil uitvegen/een ontboezeming wil doen/etc.
In ieder geval iets wat de andere aanwezigen niets aangaat.
Ik vraag me af of het in Amerika een soort van etiquette is, wordt het in het dagelijks leven ook gebruikt, of komt het alleen in series en films voor?. En waarom altijd in de keuken?
In Nederland, zowel in films als in 'real life' heb ik nog nooit iemand horen zeggen: "Kan ik je even in de keuken spreken?"
Ook in Franse, Duitse of Spaanse films heb ik nooit gehoord;
"Je peux parler dans la cuisine?"
"Kann ich dir in der Küche sprechen?"
"¿ Puedo hablar en la cocina?"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten