woensdag 14 september 2011

Sigaar uit eigen doos

Het leuke van wereld wijde web is dat je CD's die moeilijk te verkrijgen zijn tóch kan bemachtigen.
De levering duurt vaak wat langer dan gewoonlijk, maar ineens ligt er dan een pakketje in de bus en hoewel zelf betaald ervaar ik het als een cadeautje.

Vandaag lag er weer zo'n 'cadeautje': De dubbel CD "Mem'ries And Souvenirs" van Eydie Gormé
Eydie Gormé heeft in Nederland niet zo'n grote bekendheid, haar enige wapenfeit hier is haar grote hit uit 1963 "Blame It On The Bossa Nova"
In de USA is dat wel anders al sinds de vroege jaren 50 geniet ze er een grote populariteit als solo zangeres en als duo samen met haar man Steve Lawrence, die wij hier kennen van zijn rol als Morty Fine, de vader van Fran Fine in "The Nanny"
Ook heeft Eydie grote bekendheid in Latijns Amerikaanse landen met Spaanstalig repertoire.
Eydie is nu 83 en geniet van haar retirement.

7 opmerkingen:

  1. Ik ken Eydie alleen als genoemde zangeres in de film 'Come Back To The 5 & Dime, Jimmy Dean, Jimmey Dean". Maar jezelf zo verwennen is nooit verkeerd natuurlijK!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Adrian,
    Staat op die CD ook het nr. I'm a Girl,You're a Boy?
    Dit nr. is iemand al jaren aan het zoeken.
    Zoja,zou je speciaal dat nr willen delen?

    groeten uit Alkmaar
    Adriaan K.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Aidan,
    Adriaan K. uit Alkmaar maakte mij op je blog attent.
    Inmiddels is via Google en Amazon.com ontdekt dat I'm a girl, you're a boy, inderdaad op CD2 van deze collectie staat.
    In maart 1961 heb ik dit nummer op de radio gehoord en daar een aantekening van gemaakt.
    Sinds enkele jaren ben ik alle nummers van al die oude aantekeningen (ongeveer 2400 stuks) aan het verzamelen als mp3-bestand. Er ontbreken er nog 5.
    Met een MP3 geript van de CD zou je me erg blij maken. Mocht je zelf nog oude muziek zoeken die inmiddels in mijn collectie zit dan wil ik die graag met je delen. Ik kan je er een excelbestandje van sturen met alle titels.
    Gerard Peet gerardpeet apenstaart hetnet.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Altijd leuk om mede muziekliefhebbers te kunnen helpen.
      Het nummer komt er aan!

      Verwijderen
  4. Wow....
    Dank Aidan, voor de toezegging, ik wacht in spanning af!
    Gerard Peet, Hilversum, gerardpeet(at)hetnet.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb 'm gisteren verzonden....

      Verwijderen
    2. Bij mij was technisch iets misgegaan. Inmiddels in dank ontvangen en in de collectie opgenomen. Wat ontzettend leuk om dit na 51 jaar opnieuw te horen. Vergeten details over de tekst vallen nu opnieuw op en zijn weer net zo leuk als toen.
      Hartelijk dank voor deze service, en tot wederdienst bereid (als ik daartoe in staat ben).

      Verwijderen