vrijdag 30 november 2012

Jong geleerd....

Eens in de zoveel tijd hoor je over een kind dat niet zappend voor de TV hangt, geen computerspelverslaving heeft en daadwerkelijk met iets wezenlijks bezig is, dat is dan ook meteen nieuws.

Ik heb het over de 9 jarige Jesse Gerrits die een boek heeft geschreven met 6 Sinterklaasverhalen. Hij vond dat er te weinig leuke Sinterklaasboeken zijn en is dus zelf aan de slag gegaan. Hij vindt het leuk om verhalen te verzinnen en vroeger schreef zijn moeder die op, nu doet hij dat zelf met af en toe nog wel tips van zijn moeder. Het meest trots is hij op het verhaal 'Sinterklaas en het zwervende meisje' omdat hij dat helemaal zelf zonder hulp van z'n moeder heeft geschreven.

Moeder is natuurlijk heel trots op Jesse, maar de tekst die ze met betrekking tot Jesse's boek op het raam had geplakt moest er meteen weer vanaf. "Mijn vrienden weten allemaal wel dat ik een boek heb geschreven, maar ik wil ook weer niet te veel opscheppen" aldus Jesse

Jesse blijft verhalen schrijven, maar of hij echt schrijver wil worden weet hij nog niet, koken is zijn allergrootste hobby.

Zo'n verhaal maakt me blij, zulke kinderen zijn er dus ook nog!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten