maandag 11 maart 2013

Tweet tweet

Kort geleden vond ik dat ik me eens in de wereld van Twitter moest gaan storten, ik wist zo'n beetje wat de bedoeling ervan was en dacht ik zal eens kijken of ik dat leuk ga vinden. Binnen anderhalve week was ik er weer vanaf. Ik heb er zo eens rondgeneusd en ontdekte dat je heel rap en snel hoort te reageren op trending topics. Dat je ook zelf steeds laat weten wat je doet, waar en met wie, en dat er mensen zijn die heel ongenuanceerd en negatief twitteren, natuurlijk niet onder hun eigen naam en zonder foto.

Daarnaast kun je mensen volgen en ik zag dat heel veel bekende mensen twitteren waar ze mee bezig zijn en duizenden volgers hebben. Dat heeft denk ik wel een functie, dan hebben de fans en bewonderaars het idee dichterbij hun idool te staan. Ik zou niet weten wat ik zou moeten twitteren wat van enig belang is voor de wereldbevolking. Kleine ditjes en datjes berichtjes plaats ik op Facebook, daar lezen mensen het die mij kennen en ik hen. Dat is voor mij voldoende en leuk genoeg.

Tóch is mijn zeer korte Twitterleven niet ongemerkt voorbij gegaan, ik had een tweet geplaatst met een knipoog over Ferry Doedens die met een groot interview stond in de Veronicagids. Ik had nog nooit van de jongen gehoord en toen ik las wat ie tot nu toe gedaan heeft begreep ik dat ook, het zijn programma's waar ik niet naar kijk.

Wat quotes van hem uit het interview:
"Ik ben af en toe heel erg met mijn uiterlijk bezig, maar dat komt natuurlijk ook omdat ik bekend ben"
"Ik word aan één stuk door herkend, dat is lastig met stappen, binnen een seconde weet de hele kroeg dat ik er ben"
"Ik heb pas mijn rijbewijs gehaald o.a. omdat ik gek werd van die starende blikken in de trein"
"Ik kan niet meer normaal over straat"
"Om Ferry Doedens kan momenteel bijna niemand meer heen"
"Ik zie mezelf niet als hunk, wat dat betreft ben ik best onzeker"

Ferry is duidelijk blij met zichzelf, en dat is alleen maar fijn natuurlijk, maar iets genuanceerder kan het allemaal wel, ach het zal de leeftijd wel zijn (22). Hij had tegenover me in de trein kunnen zitten en ik zou geen idee hebben wie het was, het leek me voor hem een heel fijne gedachte dat er nog mensen zijn die hem als gewoon mens behandelen dus heb ik er een bemoedigende tweet over geplaatst. Dat is opgepikt door Veronicagids en in de gids van deze week staat die tweet afgedrukt. Het is geen reden om mijn Twitteraccount weer te reanimeren, ik hou het wel bij Facebook berichtjes voor (FB) vrienden en mijn dagelijkse blogjes.



Ferry Doedens





Geen opmerkingen:

Een reactie posten