woensdag 24 juli 2013

Thom Arisman

Thom Arisman (waarschijnlijk een pseudoniem) is een freelance journalist, columnist en hij heeft 3 boeken geschreven. Zijn identiteit wil hij niet prijsgeven. De columns en zijn drie boeken gaan over (zijn eigen) single bestaan, en ik vind zowel zijn columns als de boeken hilarisch. Zijn relativerende nuchtere humoristische manier van schrijven spreekt me aan en zijn verhalen over het single zijn hebben herkenbare elementen.

Natuurlijk schrijft hij op een gechargeerde, uitvergrote manier, en leuker nog dan dat vind ik de reacties die soms geplaatst worden van lezers op zijn tweewekelijkse column in Metro, waaruit je kan opmaken dat begrijpend lezen voor veel mensen heel moeilijk is. Ze storen zich aan zaken in de column die duidelijk niet werkelijk zo bedoeld zijn als ze zijn opgeschreven, alleen lezen zij dat anders en denken dat wat hij opschrijft letterlijk genomen moet worden. Kostelijk! Hij wil, als ik het goed heb begrepen een roman gaan schrijven, of is daar zelfs al aan bezig. Kan niet wachten, maar ook een vierde 'single-boek' zou ik geweldig vinden.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten