maandag 27 mei 2024

Nicki who?

Voor kennisgeving nam ik aan dat een of andere zangeres die in Nederland optrad haar fans zo'n drie uur had laten wachten. Ze deed een Madonnaatje, die doet dat ook steevast. Ik vind het dan vrij bijzonder dat de bezoekers niet gewoon naar huis gaan, ik bedoel er is geen entertainer ter wereld voor wie ik drie uur zou wachten. Later las ik dat een vrouw van middelbare leeftijd was gearresteerd op Schiphol toen ze naar Manchester wou vliegen omdat ze in het bezit was van drugs. Het bleek om die zangeres te gaan.

Nicki Minaj heet ze en ik kende het hele mens niet. Heb even gegoogeld en ik schrok me de tering. Mijn God, wat ziet die vrouw er uit! De uitdrukking 'minder is meer' is duidelijk niet op haar van toepassing, alles aan haar is te veel. Dat haar, dat platgespoten gelaat, die make-up, die borsten, die nagels, die kleding. Ze lijkt volledig uit polyester te zijn opgetrokken "My eyes, my eyes!!", zou Phoebe uit 'Friends' uitroepen. Ze is wat men in haar kringen noemt een 'nigga-bitch', iets wat ik als wit mens natuurlijk nooit mag, kan en zal zeggen. Ik hou het bij een overassertieve vrouw van kleur, maar dan kunt u zich enigszins een beeld vormen van hoe ze zich tijdens haar arrestatie heeft gedragen. 

Ze heeft alles gefilmd en heeft natuurlijk meteen de racismekaart getrokken en zegt dat ze tot de kern van alles heeft weten door te dringen, door het realtime op te nemen en te posten: "Ik heb zo veel bewijs'. Het vrouwtje blijkt ook een volledig idolate achterban te hebben zag ik op X. Zo heerlijk Amerikaans sloegen die helemaal door met een #freenicki hashtag en haalden er van alles bij, alsof men hun idool had mishandeld en in een kerker had gegooid, terwijl ze enkel was gearresteerd en met een kleine geldboete weer op vrije voeten werd gesteld. De hysterici haalden er allerlei zaken bij waarbij het pijnlijk duidelijk werd dat hun wereldbeeld, als dat al aanwezig is, niet verder reikt dan de grenzen van hun eigen Amerikaanse staat. Iemand noemde Amsterdam zelfs een land, dat niveau.

Maar ook Nicki greep net zo dramatisch alles aan om zich heerlijk in haar zelf veroorzaakte slachtofferrol te wentelen, want nu kon ze onmogelijk meer optreden in Manchester. Haar arme, arme fans, zo huilebalkte ze verder. Dit is dezelfde vrouw die haar 'arme, arme fans' net zo makkelijk ook drie uur laat wachten. Krokodillentranen dus en negatieve aandacht is ook aandacht natuurlijk. En ik vermoed zomaar dat mevrouw Minaj dat niet voor het eerst doet, zo'n typetje lijkt het me wel. Maar goed, de 'queen', zoals haar minions haar noemen, lijkt gekalmeerd en laat alles nu over aan haar advocaten en God.  





Geen opmerkingen:

Een reactie posten