maandag 13 mei 2024

Reis door mijn kamer

Je haalt de man uit de boekhandel, maar je haalt de boekhandel niet uit de man. Toen ik gisteren zo bezig was in huis popte plots de titel 'Reis door mijn kamer' van Maarten Biesheuvel in mijn gedachten op. Ik was namelijk bezig met de te verwachte paxkasten die eind deze week zullen arriveren. Daarvoor moet de kledingkamer, voor nu, gedeeltelijk worden ontruimd en dat dient te geschieden volgens een goed doordacht plan. Ik heb nu eenmaal veel kleding wat nu op rekken en stellingen in de kledingkamer hangt en ligt en dat moet gestroomlijnd worden weggehaald om overzicht te blijven houden.

Op mijn werk had ik aan de bedrijfsleider gevraagd of ik twee van die enorme zakken voor de afvalbakken mocht meenemen, dat mocht. Daar doe ik tijdelijk de schoenen in die ook op rekjes staan, ik zou niet weten hoe ik die anders zou moeten verplaatsen, paar voor paar of zoiets. Gisteren ben ik begonnen met de broeken weg te halen die hangen nu, maar in de nieuwe situatie met de kasten gaan ze liggen. En dat is waar de reis door de kamer begon, want ik kwam broeken tegen waarvan ik niet meer wist dat ik ze had, hoe leuk is dat? Chris die samen met Rick heeft aangeboden om de kasten in elkaar te gaan zetten wil steeds dat ik dingen weg ga doen, 'Je kunt onmogelijk alles dragen', vindt hij. En als hij hoort dat ik dingen heb herontdekt die ik niet meer wist, zal ie daar het bewijs in vinden van het punt dat ie wil maken. Tevens kwam ik er achter dat sommige broekhangers die ik heb waar schuimrubber om het hanggedeelte is bevestigd gaan verpulveren. Wat een zooi! Díe gaan dus weg, doe ik jedenfalls íets weg. 

De rekjes zijn nu half leeg en die zal ik de dag voordat de kasten komen naar de slaapkamer verhuizen, en op de lege plekken waar de broeken hingen komen dan tijdelijk de overhemden die nu nog aan het plafond hangen op buizen. Die moeten weer worden verwijderd voor de kasten komen. Dan gaan ook de schoenen in de zakken. Door het inzicht van Talitha, zegen haar hart, heb ik nu drie hangkasten en alvast één legkast (die aan de andere kant komt waarschijnlijk) laten komen, zodat ik kan kijken of ik voor de andere kant andere indelingen wil dan die ik in eerste instantie voor ogen had of niet. De indeling van de kasten, roedes of planken zijn gemakkelijk te verwisselen. Het wordt nu allemaal anders, zeker nu de broeken gaan liggen. Momenteel liggen ze keurig op kleur opgevouwen op stapeltjes op het logeerbed.

De reis door mijn kamer is dus nog lang niet afgerond. Ik ben benieuwd wat ik weer ga herontdekken bij de overhemden en straks al het liggende goed. Ontdekkingsreis op de vierkante meter.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten