vrijdag 3 juni 2022

Lanai 2.0

Het was tijd om de lanai enigszins te upgraden, wat rommeltjes en plantenbakken te verwijderen en het meer bij de woonkamer te betrekken door middel van een 'buitenkleed'. Vorig jaar kwam ik op de hoogte van het bestaan ervan en dit jaar vond ik dat het er maar eens van moest komen. Via een Duitse website ontdekte ik een kleed die qua dessin en formaat mij wel beviel, en de wondere wereld van het wereld wijde web staat voor niets, binnen luttele dagen was het kleed bij mij thuis. 

Dronken van alle mogelijkheden vond ik het noodzakelijk dat er ook zonwering moest komen. Er bestaat zoiets als een klemluifel, en ik besefte dat mijn leven niet waard was om te leven zonder zo'n luifel. Besteld bij een bedrijf die het uiteindelijk niet kon leveren, vervolgens een bedrijf in, weer, Duitsland en jawel hoor, afgelopen woensdag werd ie bezorgd. 

Mijn lieve vriendin Talitha bood meteen aan om te komen helpen. Woensdagavond hebben we een aanzet gemaakt om het donderdagmiddag te vervolgen. Ze kwam met haar gereedschapskist en schroefboormachine. Talitha is de vrouw bij wie je 'the whole package' krijgt, je kan met haar op een première op de rode loper verschijnen en dan zal ze alle aanwezige vrouwen doen verbleken, maar net zo makkelijk gaat ze met heur haar in een knot, sans maquillage, in spijkerbroek en T-shirt doe het zelven. En dat kan ze, hoor.

Zo'n twee uur zijn we bezig geweest om de klemluifel in elkaar te zetten en te plaatsen, maar het wilde maar niet lukken om het ding te klemmen, en dat is toch wat je verwacht van een KLEMluifel. En dan ben ik een mens van metten. Hele korte. The whole shebang ligt bij het afval. Klaar ermee. Les voor iedereen die dit leest: koop geen klemluifel. Desalniettemin hebben we toch een hilarische middag gehad, wij zijn niet van het sikkeneuren. Talitha heeft nu voor haar balkon een mooie parasol besteld, en ik zal eens kijken of dat dan beter is voor mij. De zon staat vol op de lanai, dus overdag kun je er echt niet zitten.

En er is natuurlijk ook iets wel goed gegaan, de middag was niet totaal verloren, het oude matras hebben we in de berging gekregen, die kan ik dan over twee weken als het wordt opgehaald door het grofvuil zo eruit schuiven en op de juiste plek neerzetten. 

Lanai 2.0

De vermaledijde klemluifel. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten