maandag 26 juni 2017

Amis à Paris

Helemaal gewend om per vliegtuig naar Parijs te gaan i.p.v. met de Thalys. Tijd uitgezocht wanneer ik met de trein naar Schiphol zou moeten, zitplaats aangepast, boardingpas uitgedraaid. Komt op zaterdagochtend een berichtje van Robert dat hij de vlucht heeft omgeboekt, zodat we ongeveer tegelijk aankomen in Parijs. Vlekken. Gelukkig later en niet eerder. Dus opnieuw alles weer uitgezocht, en op tijd vertrokken. Ik vind het stukje niemandsland tussen de douane en instappen altijd fascinerend, dus wilde daar van genieten, bovendien hou ik niet van haasten.

De beveiliging was een licht erotische ervaring, ze gaan erg grondig te werk bij het fouilleren. Er zijn verloofdes geweest die minder ver zijn gekomen, zeg maar. Ook mijn paraplu werd minutieus bekeken. Na die bijzondere ervaring een bakje koffie en een muffin genomen en genoten van alle mensen om me heen op weg naar ergens. Ondanks mijn piepkleine handbagage, werd deze door het personeel toch uitgezocht om alsnog in het ruim geladen te worden. Het was een vrij volle vlucht, dus vandaar. Prima hoor, niet dat gedoe met het boven je hoofd ergens proppen van het valies, maar er gingen koffers en tassen aan boord die vele malen groter waren dan de mijne. Maar goed c'est la vie. Het was een prettige vlucht en we waren er heel snel. Robert en Fernando zouden een half uur later landen, maar omdat ik nu toch op mijn valies moest wachten kwam dat mooi uit.

Het was zoals altijd een fijn weerzien met Robbie en een leuke kennismaking met Fernando. In de taxi naar het hotel wat werkelijk zeer mooi gelegen is, aan de Seine vlakbij de Eiffeltoren, die ik van de 22e etage waar mijn kamer is net niet kan zien, maar het uitzicht is fenomenaal. We zijn ons even gaan opfrissen om ergens een hapje te gaan eten. Robert had een Thais restaurant gereserveerd en het was heerlijk eten. Het was heerlijk weer dus zijn we na het eten gaan wandelen en kwamen door de drukte er achter dat het die dag Pride was in Parijs. We zijn fijn op een terrasje gaan zitten om te kletsen en mensen gade te slaan. Ik aan de wodka-jus d'orange, nota bene. Helaas vind ik dat dus lekker, en nee ik hou het in Nederland gewoon weer bij een wijntje, maar voor nu in een soort vakantiesfeer paste het wel. We waren pas om een uur of 3 weer in het hotel en dus heb ik voor een keer het blogje overgeslagen. Ik hoop dat het me vergeven is.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten