maandag 11 januari 2021

Nekvlekken

Er lag een schrijven in de brievenbus met als aanhef  'Beste bewoners', dat gebeurt wel meer, dan komt het van de bewonersconsulent die iets wil meedelen over het één of ander. Nu was het schrijven ondertekend door drie andere bewoners uit de twee woongebieden die ik voor privacy-redenen 'A' en 'B' zal noemen. 

Zij melden dat ze 'in de wandelgangen' en via de Facebookgroep, die er klaarblijkelijk is, van woongebieden 'A' en 'B' vele klachten hebben vernomen betreffende het verduurzaamheidsproject van najaar 2019. Ik krijg dan meteen al nekvlekken, want 'in de wandelgangen' en een Facebookgroep van elkaar ophitsende klagers, daar heb ik zo mijn eigen ideeën over. Als ik dan zie dat twee van de ondertekenaars dezelfde achternaam hebben en op verschillende nummers in dezelfde straat wonen, doe ik de aanname dat dochter uit huis is gegaan maar wel een zelfde woning is betrokken als waar zoveel klachten over zijn. De drie initiatiefnemers zijn vrouwen, geen waardeoordeel, ik signaleer slechts. Je kunt bij klachten kiezen om te zeuren of om actie te ondernemen. Dat doen ze nu toch, zult u opmerken, maar dat bedoel ik niet.

In de loop van de jaren heeft u het kunnen lezen in mijn blogjes, als er iets is met mijn woning, dan meld ik dat bij de bewonersconsulent en dan wordt er actie ondernomen door haar. Het moeten natuurlijk wel gegronde klachten zijn, maar ik heb alleen maar goede ervaringen met het melden van klachten en het oplossen ervan. 

En ik durf te zeggen dat er veel zeikerds zijn onder de bewoners, dat heb ik mogen ervaren bij het bespreken van het verduurzaamheidsproject en ook toen er inspraak was bij het herindelen van de groenvoorzieningen. Verveelde vrouwen en ja, ook mannen, met een kuthuwelijk die hun chagrijn daarover niet laten resulteren in een echtscheiding (oplossingsgericht), maar lekker gaan zeuren over van alles om zo hun mislukte leven op anderen te botvieren (klagen om het klagen).

De bedoeling van dit schrijven is om zoveel mogelijk klachten n.a.v. het project alsmede van achterstallig onderhoud te inventariseren, om zo een 'uitgebreide' brief op te stellen voor de woningbouwvereniging. Daarvoor hebben ze een enquête in het leven geroepen en van ons bewoners wordt gevraagd emailadres en adresgegevens aan hen te verstrekken, dan sturen ze de enquête rond en houden ons middels email op de hoogte van wat er na de brief op poten allemaal gebeurt. 

U begrijpt dat ik dit ver van me werp. Als er iets is dan meldt ik dat bij de bewonersconsulent en klaar. Ik heb ook zomaar het vermoeden dat het zaken zal betreffen waar bewoners gewoon zelf verantwoordelijk voor zijn. En dat ligt wat moeilijk in deze tijd, eigen verantwoordelijkheid. Als u me zoekt, ik ben even mijn nekvlekken aan het verzorgen. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten