zaterdag 26 mei 2012

Eurovisie Songfestival: De Finale

Naast Griekenland, Roemenië, Cyprus, Rusland, Moldavië, Ierland, Hongarije, Albanië, IJsland, Denemarken, Servië, Voormalig Joegoslavische Republiek Macedonië, Zweden, Turkije, Estland, Noorwegen, Bosnië Herzegovina, Litouwen, Malta  en Oekraïne die door de voorrondes van afgelopen dinsdag en donderdag zijn gekomen, moeten het winnend land van vorig jaar en de vijf  'grote landen' de strijd aangaan met elkaar om uit te gaan maken wie de winnaar van het Eurovisie Songfestival 2012 wordt.

De winnaar van vorig jaar wordt automatisch geplaatst in de finale en de vijf zogenaamde 'grote landen' zijn de landen die de hoogste bijdrage leveren aan het EBU, en daardoor niet in een voorronde de competitie hoeven aan te gaan. Dat deze landen niet altijd kwaliteit leveren bleek wel uit een aantal jaar geleden toen precies deze landen de laatste plaatsen behaalden, maar het jaar er op stonden ze gewoon weer in direct in de finale.


Verenigd Koninkrijk
Dit is een lied die de 'song' terugbrengt op het songfestival.
Ik ben hier erg van gecharmeerd, en zou van mij zo mogen winnen.

Frankrijk
Tweetalig lied uit Frankrijk, in jaren 80 synthpopstijl.
Mij doet het niet zoveel. 

Italië
Ook Italië meent in twee talen te moeten zingen, doet een beetje
denken aan de drukke Zweedse bijdragen van weleer.

Azerbeidzjan
Ik hou niet van deze manier van zingen, ik denk niet dat de
overwinning weer naar Azerbeidzjan gaat dit jaar.

Spanje
Zwakke bijdrage van Spanje, zangeres heeft een geweldige stem,
maar het nummer heeft geen spanning.

Duitsland
Lekkere stem in een verder onbeduidend liedje.

Let the games begin!





1 opmerking:

  1. Ik zei het al eerder, er zijn geen echte uitschieters dit jaar. Allemaal een beetje vlak. Niet echt stom, maar ook niet echt brrriljant.

    BeantwoordenVerwijderen