donderdag 17 juli 2014

Daar ben ik weer!

Dus ik stond in de KPN winkel in Rotterdam met mijn overleden modem. 'Ja hoor', zei de jongen, 'dat ruilen we gewoon om'. Mijn klantgegevens moesten worden ingetoetst en hij merkte op: 'Ik zie dat u nog geen mobiel abonnement heeft van KPN'. Ik antwoordde dat ik heel erg gelukkig was met mijn T-Mobile abonnement. 'Vervelend dat u helemaal hierheen moet komen, is u geen cadeautje aangeboden?'.
Enigszins verbaasd zei ik dat modems nu eenmaal niet het eeuwige leven hebben, en dat waar ik woon geen KPN winkel is, en ik kon kiezen uit omruilen via een koeriersdienst (woensdag) of nu naar en winkel.. 'Nou ik geef u 3 maanden €5,- korting op Videoland, hoor' zei hij ruimhartig. Ik vond dat aardig, Videoland is het middels je TV uitkiezen van een film waar je dan een klein bedrag voor betaald, ik maak daar zo'n 2 keer per jaar gebruik van, maar ik kan dan nu 3 keer een film kijken voor niks. Dat dacht ik.

Met mijn omgeruilde modem weer terug naar huis, in de metro zag ik dat ik een mail had ontvangen van KPN waarin werd vermeld dat ik, IK, een extra dienst had aangevraagd, namelijk onbeperkt films huren à €10,- per maand, waarvan ik de eerste 3 maanden een korting kreeg van €5,-. Ik kon dat niet meer afzeggen. Nogal een cadeau, niet? Zodra ik het modem geïnstalleerd zou hebben zou ik die klantenservice hierover eens benaderen.

Nou ja, dat installeren is, zoals jullie, mijn geliefde lezers weten, niet gelukt, omdat de schat uit de winkel mij een verkeerd modem had meegegeven, daar kwam ik achter toen ik de klantenservice belde met de mededeling dat op het modem niet de juiste lampjes gingen branden. Ik moest van de dame het typenummer aan haar doorgeven en toen zei ze: 'Dat is niet het goede modem, deze zou dinsdag omgeruild kunnen worden'. Maar omdat een mens ook nog wel eens werkt en ik 's-avonds met vriendin José had afgesproken werd dat woensdag. Ik vertelde haar van het 'cadeau' en zei: 'Ik heb niet GEVRAAGD om een cadeau, ik WIL ook helemaal geen cadeau, en dit IS ook geen cadeau.' De dame moest lachen om dit voorval (KPN humor?) en zei, 'zal ik dat dan maar meteen stopzetten?' 'Als u dat doen wilt, graag', antwoordde ik terug.
Vanzelfsprekend heb ik dat wél gecontroleerd.

Het ergste van dit alles was dat ik geen blogje kon maken gisteren, op mijn telefoon is het een gepriegel en een leuke foto erbij zetten welhaast onmogelijk. Een aantal mensen begonnen daardoor hun dag niet goed, mijn blogje is bij velen een vast begin van de dag, en ik neem de plaats die ze in hun leven innemen ook zeer serieus, dus weet dat ik het met pijn in mijn hart heb moeten beslissen, maar vandaag beginnen jullie weer met een fijn blogje en schijnt de zon misschien alweer net iets feller.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten