woensdag 9 juli 2014

Nog één keer




Vandaag markeert het einde van een tijdperk, want vanaf vandaag moet iedereen die met de trein gaat reizen inchecken met een OV-chipkaart en kan er geen papieren kaartje meer gekocht worden. Ik reis al een tijd met een chipkaart die automatisch oplaadt en ik moet zeggen het reist heel prettig, geen rijen bij de loketten, of een automaat die je betaalpasje niet herkent. Maar toch, nostalgisch als ik ben wil ik in het blogje van vandaag nog één keer een blik in het verleden werpen. 


Het loket waar je je kaartje kocht is al langere tijd verdwenen.



Daarvoor in de plaats kwamen machines waarin je zelf je kaartje kon kopen.



1977: Deze hard kartonnen kaartjes zijn
de eerste treinkaartjes die ik me kan herinneren.
1982











1997









2003


En vanzelfsprekend verdwijnt dit ook, een conducteur speelsetje waarvan het
kaartjes knippen het leukste was, iets wat kinderen nu niet meer zullen zien in de trein.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten