donderdag 15 februari 2024

Het verhaal van de foto

Het carnaval is weer voorbij dus een beetje als mosterd na de maaltijd, maar in de oude fotoalbums van mijn vader kwam ik foto's tegen van hem en ook mijn oma (zijn moeder) in verschillende carnavalskostuums. De foto's zijn niet gedateerd, maar ze zijn van zo eind jaren veertig begin jaren vijftig. 

Mijn vader hield van carnaval vieren, in mijn jeugd was hij lid en penningmeester van een carnavalsvereniging en als kind vond ik dat geweldig. Het sleutelwoord is 'kind', de laatste keer dat ik carnaval heb gevierd was in 1980. Nu zou ik een wortelkanaalbehandeling verkiezen boven een carnavalsavond. Maar ik dwaal af, de foto's van mijn vader en oma in carnavalskostuum in de jaren na de oorlog toen er werkelijk weer wat te vieren viel en er ook weer gevierd kon en mocht worden, daar gaat het om.

Niets was te dol, mijn vader als
'pop in een doos'. 


Wat dit is weet ik niet zo goed, ik denk iets Spaans of Mexicaans.

Oma als bloemenmeisje en papa als Rus.

Oma, en dat hoedje wat ze op heeft staat nu bij mij op de kast. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten