dinsdag 20 februari 2024

Viajar a Málaga

Dus toen ik gisterochtend om 5.45 uur beneden kwam en een dame bij een taxi-achtige auto een sigaretje zag roken, nam ik aan dat zij... Maar nee, "Nee ik ben geen taxi, je doet 't beter dan ik, ik moet zo gaan werken". Er kwam een busje de straat in, maar die reed door naar achter, en dan een busje zou wat overdreven zijn. Zoveel bagage had ik nou ook weer niet bij me. Maar na enkele minuten kwam ie weer terug en bleek dat tóch mijn rit te zijn naar het vliegveld.

Het was een vriendelijke man en binnen no time waren we op Zestienhoven. De laatste keer dat ik daar was, een paar jaar geleden echoden mijn voetstappen door de vertrekhal. Hoe anders was dat nu, er was een drukte van belang en een hele rij, het blijkt ook kindervakantie te zijn, dus ook aardig wat kinderen. Het vliegveld is erg veranderd. Ik heb een ontbijtje gegeten en ben aan boord gegaan. 

Tien minuten eerder dan gepland landden we op Málaga Aeropuerto. Het duurde even eer de slurf was aangebracht, dat was prima want ik kreeg bericht dat Uber nog geen chauffeur had gevonden, maar tijdens het wachten op de slurf was Pablo onderweg. Hij meldde dat ie er was bij het Uberpunt. 

Daar waar in Nederland aankomst en vertrek gescheiden zijn, diende ik in Málaga de hele vertrekhal door te lopen op weg naar waar de koffers aankomen. Dat was nogal een wandeling, onderwijl kon ik, eenmaal aangekomen, mijn valies zo van de band halen. Daar waar Uber te vinden was stond duidelijk aangegeven, maar eenmaal buiten posteerde ik me bij een paal waar Uber op stond, maar er gebeurde niet veel, ook al was Pablo er wel. Aan een jongen gevraagd hoe of wat en liet hem de Spaanse tekst die ik van Pablo had ontvangen lezen. Ik moest oversteken, dáár stonden de Ubers. Pablo kwam me al tegemoet. Ik kon via de Uberapp mijn gastvrouw laten weten dat ik onderweg was.

Een prettige rit en twintig minuten later stond ze langs de kant van de weg op me te wachten. Ze bewoont tijdelijk een leuk appartementje in het centrum van de stad. Na een kopje koffie zijn we gaan wandelen, en ik fluister het, maar ik vond het best wel warm.

We hebben door het centrum gelopen en hebben op een terrasje aan de haven koffie gedronken, dat kan dan natuurlijk met zonnig weer. Wat mij opviel zijn de verschillende prachtige bouwstijlen. Wat ik tot nu toe als indruk heb, het centrum van Málaga is compact en overzichtelijk. Vervolgens hebben we langs de boulevard gelopen en heb ik me nog meer lopen vergapen aan alle mooie gebouwen en ook hoe ze soms tegen en op de bergen zijn geplaatst. Aan het eind van de boulevard een uitgebreide lunch met natuurlijk wijn, want we moesten ook het hele stuk weer terug. Onderweg een ijsje gegeten en boodschappen gedaan voor een lichte maaltijd 's avonds na de volwassen lunch en voor het ontbijt morgen. 

Daarna naar het appartementje om te relaxen. We hebben de documentaire gezien over de totstandkoming van 'We Are The World', de hit tegen de hongersnood in Afrika uit 1985 door een groep Amerikaanse artiesten, waarvan er een aantal niet meer onder ons zijn. Daarna een lichte salade met vanzelfsprekend een wijntje erbij. Nog één van onze series gekeken en toen was het wel tijd om m'n bedje op te zoeken, het was een enerverende dag.


Het strand langs de boulevard.



Onze lunchplek.


Late lunch.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten