donderdag 26 september 2024

Seniorenmomenten

Gezien mijn leeftijd zal ik eraan moeten wennen dat ik zo nu en dan een seniorenmoment zal hebben. Afgelopen zondag was ik me culinair aan het inspannen en was plotseling de keukenschaar kwijt die ik kort daarvoor nog had gebruikt en afgewassen. Hij hing niet aan het haakje waar ie altijd hangt en ook niet in beide besteklades waar ik vermoedde het per abuis te hebben misplaatst. Ik heb zelfs nog globaal in de afvalbak gekeken, maar niks hoor, geen schaar. Ik liet het, het is maar een keukenschaar, en is vervangbaar. Maar ineens vond ik 'm in een laatje van de sidetable waar ie nog nooit heeft gelegen en waar ik ook geen actieve herinnering aan had dat ik 'm daar had opgeborgen. Dit was duidelijk een seniorenmoment.

Vorige week maandag heb ik een bezoek gebracht aan de tandarts, nee niks aan de hand, alles prima in orde, dank u. Ik ben vanzelfsprekend verzekerd maar een luttel bedrag mocht ik toch aan de tandarts overmaken, daar kreeg ik afgelopen dinsdag bericht van. Het was een bedragje van €3,94 en 's avonds dacht ik laat ik het maar meteen doen anders vergeet ik het misschien. Weer sloeg een seniorenmoment toe want ik maakte €394,00 over; kommaatje verkeerd. Hè ja. Meteen maar een mailtje gestuurd met het idee dat ze het dan van de week, minus het verschuldigde €3.94 kunnen terugstorten. Natuurlijk met mijn excuses erbij, in de mail staat ook vet gedrukt vermeld: 'Let op dat u het bedrag juist overboekt', nou daar had ik dus ernstig in gefaald met mijn seniorenmoment. 

Ik had het mailtje rond 21.00 uur gestuurd en wie schetst mijn verbazing dat ik ongeveer een uur later een mailtje kreeg van de tandarts dat ze €390,06 had teruggestort. Ik had het ergens in de komende dagen verwacht, maar blijkbaar was ze nog laat aan haar administratie bezig en heeft ze het meteen geregeld. Wat ongelooflijk lief en patiëntvriendelijk.

Ik ben altijd oplettend geweest, dingen dubbel checken en zo, niet voor één gat te vangen, maar zoals ik al begon, wellicht zal dit wat vaker voorkomen omdat de grijze cellen wat minder in staat van paraatheid zullen staan. Aan de andere kant zijn er nog genoeg dingen die ik signaleer waar anderen geen notie van hebben, hoog sensitief, weet u nog, dat heeft ook zo z'n voordelen, vandaar dat het me ook zo opvalt als ik een steek laat vallen. En dan, ik constateer het nog, zolang dat nog het geval is valt het eigenlijk wel mee, maar waakzaamheid blijft geboden voor dit ouder wordende mensch.



1 opmerking:

  1. Deze voorvallen komen mij heel bekend voor en helaas er komen er nog veel meer

    BeantwoordenVerwijderen