woensdag 5 oktober 2011

Dierenvrienden

Vanmorgen werd ik wakker met het bericht op de radio dat er in Heerlen een mannetjeszwaan met stokken was doodgeslagen.
Zo'n zin moet ik even op me in laten werken.
Wie komt er op het idee om een zwaan dood te slaan? Is dat iemand alleen, of komt er één met het plan en zijn er anderen die dan zeggen: "Hè ja wat leuk, dat gaan we doen"?

Direct er na kwam het vervolg waar ik dan weer heel warm van werd, drie vrienden, Theo, Chris en Freddy, hebben bij het broedende vrouwtje van de zwaan een tentje neergezet en hebben 5 weken lang 24 uur per dag per toerbeurt de wacht gehouden totdat de 4 zwanenkuikens uit hun ei kwamen.

Deze jongens zijn verkozen tot dierenbeschermers van het jaar.

2 opmerkingen:

  1. ja ik had dit al eerder gehoord en ik geloof zelfs vorig jaar was dit ook al eens gebeurt ook deze jongens zijn toen beloont met een ere titel fijn dat er zulke mensen bestaan maar het moest toch niet nodig zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zijn de mislukte en mindere mensen in onze maatschappij die zo gefrustreerd zijn over hun plek op deze maatschappelijke ladder, dat ze hun eigenwaarde hopen op te krikken door dit soort gruwelijke acties. Losers zijn het en de titel 'mens' niet waardig. Bah!

    BeantwoordenVerwijderen