donderdag 28 augustus 2014

Missie naar Gamma

Sommige mensen, meest mannen, fleuren helemaal op zodra ze de Gamma binnenlopen. Ik ben niet zo'n man, als er iets in huis kapot gaat waardoor de gang naar deze zaak moet worden gemaakt, onderzoek ik eerst alle mogelijkheden om maar niet te hoeven. Ik word er onzeker van zodra ik er binnen stap, ik kom in een wereld die ik niet ken, een soort buitenaardse enclave in de stad.

Het personeel is ook niet altijd ter zake kundig, vorig jaar ben ik er voor het laatst geweest, vanwege de lekkage in de slaapkamer had ik bedacht dat er gekit moest worden, en dus kocht ik zo'n ding en ik vroeg nog aan de Gamma-jongen of dit was om dicht te kitten tegen lekkage's. Ja dat was zo, maar de schat vergat er bij te zeggen dat je er een soort van pistool bij moest kopen. Ik dacht dat ik er als een tube in kon knijpen. Buurman Aad is een man die zo'n pistool voor kittube's gewoon in huis heeft, dus kwam het nog goed, hij heeft het zelfs voor me gedaan.

Gisteren ben ik weer met kloppend hart de wondere wereld van de Gamma binnengestapt, want mijn doucheslang lekte, al weken, ik stelde het uit, maar nu toch ineens de stoute schoenen aangetrokken. Ik ben er goed voorbereid heengegaan, met de oude slang bij me, want anders kom ik geheid met iets thuis wat niet past. Stik nerveus sta ik dan voor het vak met slangen en douchekoppen, want de keus en verscheidenheid is duizelingwekkend, enorme prijsverschillen, hyperventilatie ligt op de loer, maar dan besluit ik niet voor het goedkoopste te gaan, maar ook  niet voor de slang van €65,- (doe éven normaal zeg!). Ik kies iets uit de midden prijsklasse, en dan moet er nog een douchekop bij gezocht worden. Mij leek het verstandig die van hetzelfde merk te nemen, want, zo dacht ik, dan past dat tenminste. Ook die van een gemiddelde prijs uitgezocht.

Toch nog even een medewerker gezocht om mijn keuze als goed bevestigd te horen, en ik laat mijn oude slang zien vraag of dat wat ik heb uitgezocht die naadloos kan vervangen, ik vertel er ook met enige trots bij dat ik de douchekop van hetzelfde merk heb uitgezocht, omdat het dan zeker past. Een wat meewarige blik werpend vanuit zijn heftruckje waarmee ie zakken met weet-ik-veel-wat aan het verplaatsen is zegt ie: "Dat past altijd, dat is allemaal één maat". Ik schiet dan direct weer in de 'ik-hoor-hier-zo-niet-thuis-modus' en stamel dan een 'dankuwel' en ga afrekenen, met de hoop dat het inderdaad allemaal zo is.

En jawel, ik heb ZELF de doucheslang en de douchekop gemonteerd én met waterpomptang en al aan de kraan bevestigd!



1 opmerking: