donderdag 21 augustus 2014

Zo snel kan het gaan

Dus omdat de bewonersconsulent niet binnen de daarvoor gestelde 5 werkdagen had gereageerd, heb ik de verkeerd geadresseerde post van Woonzorg Nederland retour gestuurd met bijgevoegd een begeleidende literair verantwoorde licht ironische brief. Dinsdag hebben zij het pakketje ontvangen en reeds donderdag lag de eerdere post, maar nu juist geadresseerd, in de bus én was ik bovendien gebeld door een bewonersconsulent, een, want onze vaste bewonersconsulent was op vakantie en dit was haar vervangster, die vroeg haar terug te bellen of woensdag even op het spreekuur te komen, dan kon zij het e.e.a. uitleggen.

Gisteren ben ik dus even langs gegaan, en zij legde uit hoe het komt dat iemand na 13 jaar tóch nog in de administratie van Woonzorg voorkomt. Verloofde bleek namelijk nooit uitgeschreven, wel bij de gemeente, maar niet bij Woonzorg. Er was een nieuw computersysteem, zelf denk ik dat dát meer de boosdoener is, want verloofde is na vertrek een straat verder gaan wonen in een woning van Woonzorg, dus ergens is er iets niet helemaal goed gegaan, maar eerlijk is eerlijk, deze vervangende bewonersconsulent heeft spijkers met koppen geslagen en heeft binnen zeer korte tijd voor elkaar gekregen waar het om ging. Zo snel kan het dus gaan. Ver is het van mij om de kwaliteiten van onze vaste bewonersconsulent in twijfel te trekken, maar het geeft te denken....

Als uitsmijter had ik als laatste in de brief gevraagd de kosten voor de bewonersconsulent, welke via de servicekosten in rekening worden gebracht, te seponeren omdat ze, in mijn ogen, niet functioneert (Cabaret!)
Daar kwam haar vervangster ook nog op terug, als was het een serieus voorstel, maar ik legde haar uit dat ik zelf ook wel snapte dat zoiets niet kan en dat mijn bedoeling was een brief te sturen die zou opvallen, dat was dus gelukt (bij het afscheid citeerde ze er zelfs uit). Het blijkt dus dat dingen dus wél snel geregeld kunnen worden.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten