maandag 8 april 2019

Afscheid

Afgelopen weekend was een weekend van afscheid, allereerst zaterdag de laatste radio-uitzending van 'Uit De Kast', waar ik voor de laatste keer m'n column voorlas. Er was gebak, er waren bloemen en ik kreeg van de vorige columnist Jan de Grauw zijn onlangs verschenen boek 'Het Late Licht' met gedichten en verhalen waarin ook illustraties van zijn schilderijen zijn opgenomen. ongelooflijk lief allemaal. De uitzending was geweldig leuk omdat er mensen van het eerste uur bij waren, die zes jaar geleden met het programma begonnen zijn. Ook ik werd naast het voorlezen van m'n column nog kort geïnterviewd. We voelden allemaal dat het ook wel goed was zo. Een programma voor en door lhbt'ers blijft gewenst en juist in deze tijd ook belangrijk, maar het is goed als weer andere mensen er hun visie en blik over laten gaan. Ik denk dat het goed is om de zaken juist zo breed mogelijk en vanuit verschillend perspectief te zien. Dus vingers gekruist voor een doorstart met een frisse andere wind.

Zondag had ik nog een afscheid, en wel van de collega's waarmee ik zes maanden heb mogen werken en van wie ik veel geleerd heb. De assistent manager daar is samen met mij naar een ander filiaal gegaan en wij kregen te verstaan dat we ons gisteren om 18.15 uur in de stad moesten melden op een bepaald punt. We gingen met elkaar Italiaans eten en we kregen daarnaast ook nog een cadeautje. Omdat mijn broodtrommel kapot was gegaan en ik nog geen nieuwe had kreeg ik een gepersonaliseerde broodtrommel en een zakje met fruitsnoepjes (mijn schuldige plezier). Het was een gezellige avond met elkaar, en zo werden er weer zaken afgesloten en komen er weer andere voor in de plaats. Ik werk nu in een ander filiaal en ik ga columns schrijven voor 'Roze Golf' van RTV Oost.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten