zondag 14 april 2019

De voorstelling

Er zijn mensen waar je, ook al ken je ze niet persoonlijk, een zwak voor hebt. Sandra Reemer was voor mij zo iemand. Ik kende haar niet persoonlijk, maar als ik haar op tv zag als zangeres of in shows dan werd ik vrolijk door haar sprankelende persoonlijkheid. Een paar jaar geleden heb ik haar na een optreden in het theater gesproken en wat was het een leuk en lief mens. 6 Juni 2017 is ze, veel te jong, overleden en ik ben daar toen erg van geschrokken. Nog niet zo lang daarvoor was ze te zien geweest in het programma "Gouden Jaren" waar ik weer zo van haar had genoten. Van de week kwam toen ik mijn muziek op random had staan een nummer voorbij van haar Nederlandstalige cd "Natuurlijk" uit 1996. Het was het lied "De Voorstelling" en de tekst raakte me ineens heel diep, omdat het, zo hoor ik het nu, eigenlijk over haarzelf gaat.

De Voorstelling

Zij laat zich gaan, en geeft echt alles
Ze weet wat iedereen van haar verwacht
Ze krijgt er veel voor terug
Maar de avond gaat zo vlug
En alleen stapt zij weer door de nacht

Ied're dag weer naar 't theater
Daar toont zij weer wat zij heel goed kan
Het publiek gaat weer tekeer
En zij vragen haar steeds om meer
Maar eenmaal thuis merkt zij daar niets meer van

Het is nu voorbij
Het is echt voorbij
Er komt geen toegift meer
Al doet dat pijn

Applaus sterft weg, het doek gaat dicht
En zij verdwijnt weer even uit het zicht
Tot de nieuwe avond komt
En het publiek massaal verstomt
Omdat zij daar staat in 't volle licht

Het is nu voorbij
Het is echt voorbij 
Er komt geen toegift meer
Al doet dat pijn

Al die mensen om haar heen
Toch is zij al haar leven lang alleen
Alles wat zij nodig heeft
Is iemand die echt om haar geeft
Maar zoveel moed heeft er niet een

Het is nu voorbij
Het is echt voorbij
Er komt geen toegift meer
Al doet dat pijn

© Velibor Weller, Liz Gammon, Sandra Reemer


Geen opmerkingen:

Een reactie posten