dinsdag 4 april 2023

Buurtapp gemak

U weet wellicht nog dat ik met een twijfelend streepmondje de buurtapp heb geïnstalleerd op mijn telefoon en er meteen al baat bij had toen ik er las dat het niet automatisch opwarmen van de boiler lag aan het lakse reageren van de woningbouwvereniging op het uitzetten van dat signaal door Stedin (iets wat twee jaar geleden al bekend is gemaakt) en niet aan mijn boiler. Sinds die tijd is de woningbouwvereniging 'druk bezig met het zoeken naar een oplossing', dat is nu ruim twee weken geleden. Hoe druk bezig is druk bezig? Maar goed, ik zet de boiler nu steeds handmatig aan als het water lauwig wordt.

Zondag bewees de buurtapp wederom zijn nut. 'Mijn verwarming doet het niet' had een buurvrouw erin gezet. Meteen reageren er andere buren en men heeft gebeld met het daarvoor bestemde nummer. Er kwam iemand die zag wat er mis was, maar er verder niets aan kon doen. Eerst maandag zouden Stedin en/of Eneco komen. Het betrof enkel het blok waar ook ik woonachtig in ben. Ik ben niet zo kouwelijk en heb natuurlijk mijn hoodiedekentrui zoals u weet. Het fijne van de app is zonder dat ik nog door had dat de verwarming het niet deed ik al meteen van de hoed en de rand op de hoogte ben gebracht. Ook dat maandagochtend het euvel weer verholpen was. 

Heb wel het gevoel langzaam terug te gaan naar de dertiger jaren of zoiets, een boiler die niet opwarmt, een verwarming die uitvalt, om het nog maar niet te hebben over het huidige politieke klimaat, maar dat is een andere discussie. In 2030 hebben we misschien niet eens meer water om op te warmen, zo las ik. Gelukkig is de IJssel vlakbij, gezellig op maandag de was doen aan de oever van de rivier. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten