zaterdag 19 november 2011

Van oude menschen en dingen die voorbij gaan

Pas vorig jaar kwam ik er via mijn moeder achter dat er in Rotterdam en omstreken een gratis krantje is dat eens per twee weken verschijnt: "De Oud Rotterdammer". Het is een krantje voor 'de oudere mensch' met daarin verhalen over hoe het vroeger was, markante figuren uit vervlogen tijden, belangrijke gebeurtenissen, kortom veel nostalgie. Het krantje bestaat al 7 jaar.

Ik ben iemand met een nostalgische inslag dus vind ik het krantje ook leuk om te lezen, ik kan ze voor ons bij een tabak/tijdschriftenzaak meenemen. En opeens lag daar ook "De Oud Hagenaar"!!
Die krant bleek 3 jaar te bestaan, en is eigenlijk alleen verkrijgbaar in en om Den Haag, maar ons vaste adres voor de Rotterdamse versie heeft ook die Haagse liggen.

Voor ons als échte oud Hagenaars is dat natuurlijk helemaal leuk. Zo kunnen we dan af en toe even wegdromen van hoe het vroeger ook al weer was.


1 opmerking:

  1. Oh! Hartstikke leuk! Wil ik ook wel. Van Den Helder, want Almere is jonger dan ik..

    BeantwoordenVerwijderen