zaterdag 3 maart 2012

Angelvoiced Engelbert for UK: Douze points?

Toen Cliff Richard op de toppen van zijn roem was deed hij in 1968 en later in 1973 mee voor Engeland aan het Eurovisie Songfestival, nog maar een paar jaar geleden voelde Sir Andrew Lloyd Webber zich niet te groot om playbackend (eigenlijk playspelend) zangeres Jade op het Eurovisietoneel te vergezellen, en dit jaar doet niemand minder dan de wereldwijd bekende crooner der crooners Engelbert Humperdinck mee voor het Verenigd Koninkrijk.

De man is tegen de tijd dat het festival plaatsvindt 76 jaar, heeft een carrière van ruim 45 jaar, heeft wereldwijd 150 miljoen platen verkocht, is winnaar van een Golden Globe voor entertainer van het jaar, is in het bezit van 63 gouden en 24 platina platen en heeft als één van de weinigen een ster op de Hollywood Walk of Fame als ook op de Las Vegas Walk of Fame.

Ik vind het een geweldige keuze van iemand met zo'n enorme staat van dienst om deel te willen nemen aan een competitie wedstrijd tegen mensen die z'n kleinkinderen zouden kunnen zijn. Bijna zou er nog een vedette hebben meegedaan, in de Zwitserse voorronde zat de winnares van het allereerste festival (1956) Lys Assia, maar ze is niet door de Zwitsers uitgekozen..

Dus Engelbert, gezegend met een geweldig stemgeluid, gaat het opnemen tegen te blote, nepblonde Oost Europese hijgerige bimbozangeresjes, Scandinavische 6-pack jongens met bibberstemmetjes en een incidentele verdwaalde bedreigde Indiaan.
Zal hij de 'song' weer terugbrengen in het songfestival?

6 opmerkingen:

  1. Plaese realise me.voor mij heeft hij al gewonnen,mischien ga ik wel kijken,wat een stuk was het vroeger Rika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Rika Ja zijn deelname alleen is voor mij al punten waard. Het lied is nog niet bekend. Mijn moeder reageerde net zo toen ik het vertelde.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had inmiddels vernomen dat er al een heel team bij elkaar is gehaald om het winnende lied te creëren. Ik ben benieuwd, ik heb er weer zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Net het liedje gehoord. Een mooi en ingetogen song! Top 10 materiaal..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij brengt, zoals ik al dacht de "song" weer terug in het songfestival. Heb nu alle liedjes gehoord en er zit weer heel veel verschillends bij, vrij veel ballads, hier en daar rap, de Oost Europese landen zenden zangeresjes die uit eenzelfde mal gegoten lijken. Ik schat Engelbert hoog in

    BeantwoordenVerwijderen