woensdag 13 februari 2013

Jeans

Niets is leuker dan 8 jonge enthousiaste talentvolle mensen aan het werk te zien in het theater en dat is precies wat "Jeans 22: Dynamite" is. Het concept van "Jeans" stamt al uit 1986 en heeft nu dus al z'n 22e editie. Jonge mensen die heel wat in hun mars hebben, maar nog aan het begin van hun carrière staan kunnen in "Jeans" laten zien wat ze kunnen en het beste in zichzelf en elkaar naar boven halen.

Ik heb genoten! Zoveel energie en passie van deze 4 dames en 4 heren. Het repertoire strekt zich uit van Pink Floyd tot een hilarische versie van Wim Sonneveld's "Catootje". Van Amy Winehouse tot Corrie van Gorp, dit alles gebracht in een wervelende show met veel verkledingen, goede choreografie, humor en verstaanbare zuivere zang.

Sommige castleden hebben al in eerdere Jeans-edities gezeten, maar allemaal zijn ze op diverse vlakken bezig met hun geliefde theatervak. Mooi vind ik het om te zien als iemand na een fantastische solo het volgende nummer weer meedoet als backing vocalist als een collega in het middelpunt staat. 

Ik moet even Diederick Ensink noemen die een weergaloze versie zingt met eigen pianospel van Billy Joel's "Piano Man" (Ik zat ademloos te luisteren)  Om na de pauze met viool een soort Belcanto-versie te zingen van de discohit "Y.M.C.A.". Allemaal konden ze excelleren, de krachtige stem van Eileen, de soul van Nigel, van alle 8 zullen we in de toekomst zeker nog meer gaan horen.

Toen ik Ben van Vugt zag dacht ik: die-ken-ik, die-ken-ik, die-ken-ik. na even koortsachtig nadenken, was dat natuurlijk niet zo, maar hij heeft in zijn manier van doen veel weg van acteur Josh Hopkins uit één van de leukste series, "Cougar Town". Mocht Ben dit lezen hoop ik dat ie het als compliment beschouwt, want zo is het ook bedoeld.

Ik raad deze voorstelling ten zeerste aan, en bij "Jeans 23" ben ik zeker weer van de partij.


Diederick Ensink




Eileen Schilder

Nigel Brown

Tibisay Mercera

Ben van Vugt

Renee Kouwenhoven

Bennie Hölzken

Tjindjara Metschendorp





1 opmerking:

  1. Idd een geweldige show. Heb al twaalf shows gezien en de ene is nog mooier dan de andere.

    BeantwoordenVerwijderen