maandag 16 september 2013

"Lullaby For Myself"

"Lullaby For Myself" is een nummer geschreven door Rupert Holmes voor Barbra Streisand die het heeft opgenomen in 1977 voor haar album "Streisand Superman".  Ik heb een hertaling gemaakt en dan heet het natuurlijk:

 "Slaapliedje Voor Mezelf" 

Goed zelfbeeld met zelfrespect
geen beloftes waar ik me aan hoef te houden.
Ik heb alles zó voor elkaar
dat niets me uit m'n slaap kan houden.

Met vrienden uit, een nacht doorgehaald
kwam pas thuis om half vier
En niemand die er iets van zei,
geen gezeur en geen gemier.

Het is echt fantastisch te ontdekken
dat je het heerlijk hebt alleen.
Geen verantwoording af te leggen
niemand vraagt: 'waar was je heen'
Geen dingen doen waar je geen zin in hebt
maar leven op je eigen gevoel
En je doel wordt om jezelf te behagen
En het behagen is niet het doel.
Oh ze verleidden me en ze zeiden me
met z'n tweeën moet je zijn.
Maar ik leerde en concludeerde
het betekent niet twee keer zo fijn.
Als je iedere cent besteedt en al je tijd verdeeld
aan een ander z'n ideeën.
Wat blijft er dan over van jou, een kat in het nauw
Ik heb nu alle tijd, hele zeeën.
Een uur lang in bad ga er niet uit voordat
het water koud is, lekker fris
En in die tobbe, is een hand om mijn rug te schrobben
het enige wat ik dan mis.

Zelfbewust en op mezelf gericht,
is eigenbelang dan slecht?
Ik neem de dag zoals ie komt
niets wordt me opgelegd.
Tijd om te stelen, tijd om te delen
het is prima zo tenzij,
er iemand is die het fijn vindt
om alleen te zijn met mij.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten