woensdag 9 augustus 2017

Handig man

Je komt er op een gegeven moment allemaal eens voor te staan: je printer geeft aan dat de cartridges leeg zijn en vervangen moeten worden. Het is een kostbare aangelegenheid, vaak heb je er, als je er wat bijlegt, een nieuwe printer voor met bijgeleverde cartridges. Maar we gaan natuurlijk voor duurzaam en denken zoveel mogelijk aan het milieu. Voorheen was ik in de gelukkige omstandigheid dat ik ze zelf verkocht bij het ter ziele gegane warenhuis, zodat ik ze met personeelskorting kon aanschaffen. Die tijd is voorbij, en ik bedacht me dat ik eens een rondje internet ging maken om te zien waar de cartridges het voordeligst waren. Ik weet dat er ook artificiale goedkopere merkloze varianten zijn, maar ik heb op de harde manier geleerd dat dat geen succes is, en in deze goedkoop duurkoop is.

De prijzen ontlopen elkaar niet heel veel, een paar euries, maar bij sommige dien je ook verzendkosten te betalen, dan haak ik af, dan ga ik net zo lief naar een winkel toe. Ik kwam op een gegeven moment uit op de site van Handyman, een zaak die ik vermoed iedereen wel kent met een grote sortering in accessoires en onderdelen voor uiteenlopende (huishoudelijke) apparaten. Ik weet ook dat als het er niet is, er een bestelling geplaatst kan worden. Handyman bleek niet alleen het voordeligst voor de cartridges die ik nodig had, ik kreeg er ook een pak printerpapier bij en een cadeautje. Daarnaast hoefde er geen verzendkosten betaald te worden, maar ik koos voor de optie om het zelf op te gaan halen in de winkel, omdat ik ervan uitging dat het totale pakketje niet door de brievenbus paste en ik thuis zou moeten blijven voor ontvangst, en als ik de bezorging dan misliep ik alsnog ergens het pakketje moest ophalen.

Bij mijn lokale Handyman lag het keurig klaar en kon ik het meenemen. Het cadeautje was een klein zakje waar een pakje inzat met, naar het leek 20 houten balletjes. Ik had geen idee wat het was, op de achterkant stond enkel dat het 'Nicht geeignet für Kinder unter 3 Jahren' was, omdat 'Kleinstteille verschluckt werden können'. Bij opening werd duidelijk dat het hier een 'Holzpuzzle' betrof, om precies te zijn 'Die Kugelpyramide'. De balletjes bleken geen losse balletjes te zijn, maar rijtjes van 2 keer 4 balletjes en 4 keer 3 balletjes. 'Die 6 Kugelreihen sollen so zusammengelegt werden daß eine Pyramide mit 3 Seiten entsteht'. Ach so....nu ja, mensen die mij en mijn ruimtelijk inzicht kennen weten dat dat laatste eigenlijk niet aanwezig is. Maar zoals ik van huis uit heb meegekregen, een gegeven paard...., bovendien ben ik erg blij met de nieuwe cartridges en het printerpapier.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten