donderdag 10 september 2020

Nobelprijs

Voor het tweede jaar op rij is Donald Trump genomineerd voor de Nobelprijs voor de Vrede. Nobelprijs.Vrede. Donald Trump. Ik moest het even laten bezinken, maar ben er uiteindelijk wel verheugd om. Als dit kan, is de kans reëel aanwezig dat ik op enig moment zal worden genomineerd voor de Nobelprijs voor de Literatuur vanwege mijn dagelijkse blogjes. Alfred Nobel heeft het zelf zo geformuleerd dat die prijs dient te worden toegekend aan de auteur die 'het meest opmerkelijke werk met een idealistische trend' heeft geschreven. Dat volgend is het eigenlijk verbazingwekkend dat ik niet al eens ben genomineerd, maar u kent me, bescheidenheid is mijn tweede naam. 

De Zweedse Academie gaat vanzelfsprekend niet over één nacht ijs, en volgend jaar is het tien jaar dat ik de wereld verblijd met mijn dagelijkse opmerkelijke en idealistische schrijfsels. Dus, tja. 

Wat zal ik dan aan doen? Moet ik een hoed op? 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten