vrijdag 18 september 2020

Toen was geluk... #65

Nou ja, geluk, ik was eigenlijk op zoek naar een foto van mutsen die meisjes in de jaren zeventig en masse droegen. In mijn beleving droegen alle meisjes bij mij op de lagere school zo'n muts. Ik zal proberen te omschrijven in de hoop dat dames van mijn leeftijd een kreet van herkenning zullen slaken. Het was een wit bontachtig ding, maar het was natuurlijk synthetisch, met een koord eraan met twee ballen die ook van hetzelfde materiaal waren als de muts zelf. 

Maar bij het zoeken naar een foto ervan, wat dus niet is gelukt, kwam ik een klein jeugdtrauma tegen: de  kinderbivakmuts. Bij het zien ervan begon ik al te krabben, want wat irriteerde dat in je nek! Ik had ook zo'n ding en ik vond het echt vreselijk. Ik kan heden ten dagen nog niet tegen coltruien, ik loop dan de hele dag aan die col te trekken. Het kind op de foto lijkt er ook niet echt blij mee te zijn.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten